danger
Ο browser δεν υποστηρίζεται

Δεν υπάρχει υποστήριξη για τον Browser σας

  • Μάθε το από μικρό πώς να αθλείται και να τρέφεται σωστά!
    Μάθε το από μικρό πώς να αθλείται και να τρέφεται σωστά!

    Μάθε το από μικρό πώς να αθλείται και να τρέφεται σωστά!

    Πολλά παιδιά παραλείπουν το πρωινό γεύμα κι έτσι ο μόνος τρόπος να διασφαλίσουν την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται, τόσο για τις σχολικές τους υποχρεώσεις όσο και για τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, είναι το κολατσιό. Ένα τόσο σημαντικό γεύμα δεν πρέπει να αφεθεί στην τύχη. Το πιθανότερο είναι ότι τα παιδιά θα επιλέξουν όσα τρόφιμα τους αρέσουν, χωρίς να σκεφτούν αν είναι θρεπτικά ή όχι. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να παρέμβει ο γονιός προτείνοντας τρόφιμα που το παιδί αρνείται να δοκιμάσει (η επαναλαμβανομένη έκθεση των παιδιών σε τρόφιμα που δεν είναι της αρεσκείας τους αυξάνει τις πιθανότητες να τα δοκιμάσουν τελικά) και ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή του παιδιού στην παρασκευή του κολατσιού.

Παιδική παχυσαρκία και πρόληψη

Η παιδική παχυσαρκία προκαλείται από την υπέρμετρη κατανάλωση φαγητού σε συνδυασμό με τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Ένα στα τρία παιδιά στην Αμερική είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, ενώ και στην Ευρώπη τα αντίστοιχα ποσοστά αυξάνονται. Ασθένειες σχετιζόμενες με το υπέρβαρος, που παλαιότερα εμφανιζόταν μόνο σε ενήλικες, είναι πλέον συχνές και σε παιδιά. Η λύση είναι η ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή και η άσκηση. Ωστόσο, τα παιδιά από μόνα τους δεν είναι εύκολο να υιοθετήσουν αυτές τις συνήθειες. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να το καταφέρουν είναι η συμμετοχή ολόκληρης της οικογένειας και, κυρίως, των γονιών τους.

Ο ρόλος των γονιών

Από μελέτες σε οικογένειες φάνηκε ότι, όταν οι γονείς χάνουν βάρος, το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά τους, τα οποία, ιδιαίτερα σε μικρή ηλικία, έχουν τους γονείς ως πρότυπα. Η δική τους συμπεριφορά θα καθορίσει και τη συμπεριφορά του παιδιού στην κρίσιμη ηλικία που διαμορφώνονται οι συνήθειές του. Η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών του παιδιού και η απώλεια βάρους είναι μία διαδικασία που απαιτεί ομαδική προσπάθεια. Εξάλλου, οι γονείς είναι εκείνοι που φέρνουν τα τρόφιμα στο σπίτι. Είναι προτιμότερο να υπάρχουν στο σπίτι πολλά φρούτα, ώστε να είναι πιθανότερο να τα καταναλώσει το παιδί, σε αντίθεση με το να υπάρχουν πολλά γλυκά. Παράλληλα, εάν η άσκηση είναι ενσωματωμένη στον τρόπο ζωής των γονέων, τότε και τα παιδιά είναι πιθανότερο να ασκούνται τακτικά.

Αλλάζοντας το περιβάλλον του σπιτιού της οικογένειας, οι νέες συνήθειες μπορούν να διατηρηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

  • Παιδική παχυσαρκία και πρόληψη
    Παιδική παχυσαρκία και πρόληψη

    Πώς να αλλάξτε τη συμπεριφορά της οικογένειας

    Αντί να εστιάζετε το πρόβλημα σε ένα μέλος της οικογένειας, και ιδιαίτερα στο παιδί σας, ενθαρρύνετε ολόκληρη την οικογένεια να κάνει αλλαγές προς έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής. Πώς;

    -Ξεκινήστε με μικρές, σταδιακές αλλαγές, καθώς αυτές είναι πιο εύκολο να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα. Κλείστε την τηλεόραση κατά τη διάρκεια των γευμάτων, αντικαταστήστε τα γλυκά με φρούτα ή βγείτε για έναν περίπατο με τα παιδιά σας.

    -Θέστε ρεαλιστικούς, μετρήσιμους στόχους, όπως το να πίνουν τα παιδιά ένα ποτήρι γάλα πρωί και βράδυ, ενώ εσείς να χρησιμοποιείτε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ. Επίσης, μειώστε τη συχνότητα κατανάλωσης έτοιμων γευμάτων σε μία φορά τον μήνα. Προετοιμαστείτε για τις καταστάσεις που μπορούν να εμποδίσουν την πρόοδό σας. Για παράδειγμα, αν συνηθίζετε να τρώτε πατατάκια μπροστά στην τηλεόραση, φροντίστε εκ των προτέρων να μην υπάρχουν στο σπίτι.

    -Χαρείτε τις επιτυχίες σας και ανταμείψτε τον εαυτό σας και την οικογένειά σας. Αυτό θα σας δώσει κίνητρο να συνεχίσετε. Όταν το παιδί πετυχαίνει έναν στόχο, δώστε του προσοχή και λεκτική επιβράβευση. Όταν η οικογένειά σας πετυχαίνει έναν στόχο, σκεφτείτε έναν υγιεινό τρόπο για να το γιορτάσετε, όπως για παράδειγμα κάποια έξοδο ή δραστηριότητα (π.χ. πικ-νικ, βόλτα στο βουνό, κ.λπ.).

    -Να είστε θετικοί και να εστιάζετε στις αλλαγές του τρόπου ζωής, όχι στην εμφάνιση ή το βάρος του παιδιού σας.

    -Να είστε ελαστικοί, καθώς απαιτείται χρόνος για να αλλάξουν οι συνήθειές σας. Προσαρμόστε το πρόγραμμά σας στον τρόπο ζωής σας και παραμείνετε πιστοί σε αυτό.

Δημιουργήστε ένα περιβάλλον που προωθεί το υγιές βάρος:

  • Έχετε πάντα διαθέσιμα υγιεινά τρόφιμα στο σπίτι και μην αγοράζετε γλυκά και ροφήματα με ζάχαρη.
  • Μην συνηθίζετε τα γεύματα εκτός σπιτιού, καθώς στα εστιατόρια υπάρχουν ενεργειακά πλούσια τρόφιμα, ενώ θα χάσετε την ευκαιρία να απολαύσετε ένα οικογενειακό γεύμα στο σπίτι που συνδέεται με οφέλη για την υγεία.
  • Εντάξτε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας.
  • Μειώστε τον χρόνο που αφιερώνετε μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή. Έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι είναι δική σας ευθύνη να είστε θετικό πρότυπο για το παιδί σας. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να είναι δύσκολες, όταν, όμως, όλη η οικογένεια συνεργαστεί, οι πιθανότητες επιτυχίας πολλαπλασιάζονται.

Τη σημερινή εποχή, τα παιδιά περνούν αρκετό χρόνο μπροστά στην τηλεόραση, τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Κι όμως, αυτή η συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει. Διότι με τη φυσική δραστηριότητα προκαλείται αίσθημα ευεξίας στον οργανισμό. Καλό είναι να ξεκινήσουν απλές αλλαγές στην καθημερινότητα του παιδιού, που δεν απαιτούν χρήμα και ιδιαίτερο χρόνο. Πώς; Με απλές δραστηριότητες, ωφέλιμες παράλληλα για τον οργανισμό, για παράδειγμα:

Η μετακίνηση από και προς το σχολείο και το φροντιστήριο μπορεί να γίνεται με τα πόδια και ταυτόχρονα να αποφεύγεται η χρήση του ανελκυστήρα.

Επίσης, μπορείτε να μυήσετε τα παιδιά σε κάποιο είδος άθλησης από νεαρή ηλικία. Δεν περιμένουμε να γίνουν πρωταθλητές από τα πρώτα τους βήματα, αλλά είναι καλό να επιμείνουμε σε κάποιο εβδομαδιαίο άθλημα, για να νιώσουν τα οφέλη της άσκησης από νωρίς.

Να είστε σίγουροι ότι αν εσείς γυμνάζεστε, τότε και τα παιδιά θα σας ακολουθήσουν με ευχαρίστηση.
Τέλος, αδράξτε την ευκαιρία να κάνετε βόλτες στο πάρκο, να τρέξετε και να παίξετε ποδόφαιρο, καλαθόσφαιρα ή ακόμα και κυνηγητό με τα παιδιά σας απολαμβάνοντας κάθε φάση!